Työntekijäkokemus Flow EX Design
Mittaa ja konseptoi työntekijäkokemus
Työntekijäkokemus kilpailutekijänä
Työntekijäkokemus lähtee omistajista. Kun henkilöstön hyvinvointi ja pysyvyys on omistajille tärkeää, se nousee myös johtajien ja esimiesten agendalle.
Sävy, jolla henkilöstönne viestii keskenään, heijastuu suoraan asiakkaille ja tuloslaskelmaanne. Haluttu kulttuuri ja keskenäinen kanssakäyminen tulee konseptoida ja mittaroida. Vain silloin siitä tulee johdettavaa. Juuri tähän työntekijäkokemuksen kehittäminen antaa ratkaisuja.
Työntekijäkokemuksen kehittäminen sopivien mittareiden avulla
Työntekijäkokemuksen mittareita on lukuisia. Työtyytyväisyys, vaihtuvuus, pysyvyys, suositteluindeksi, sairaspoissaolot sekä lähes kaikki asiakaskokemuksen mittarit indikoivat henkilöstökokemuksen tilaa.
Palaako teillä ihmiset halusta työskennellä organisaationne tavoitteen eteen? Minkälainen on henkilöstökokemus? Me haluamme auttaa teitä selvittämään sen.
Miksi?
- Kyvykkäät työntekijät ovat kilpailuetu ja ihmiset äänestävät jaloillaan
- Työntekijöiden kokemuksissa vahvistuu välittäminen, viitseliäisyys, arvostuksen tunne, innostus ja motivaatio
- Henkilöstökokemus vaikuttaa rekrytointiin, sairauspoissaoloihin, henkilökunnan vaihtuvuuteen, Hyvään DuuniFiilikseen, työhyvinvointiin, jaksamiseen, asiakastyytyväisyyteen, kannattavuuteen ja kasvuun
Kenelle?
Yrityksille, jotka tarvitsevat:
- parempaa työntekijäkokemusta
- osaavia talentteja ja tukea rekrytointiin
- parempaa työnantajamielikuvaa
- parempia tuloksia ja kannattavuutta
Huomioi työntekijäkokemuksen kehittämisessä
- Kulttuuri rakennetaan rekrytoinnissa. Rekrytoinnin perusteet ovat usein asiapohjaisia, kun taas irtisanomisen perusteet henkilökysymyksiä. Keskity henkilöön.
- Avaa henkilöstön tavoitetunnekokemus ja lähde toteuttamaan sitä. Rakenna arvioinnin ja palautteenannon mekanismi, kulttuuri ja sävyt.
- Yksilö kerrallaan. Tiimi ei kehity, ihmiset kehittyy. Muutos on tekemistä, joten lisää verbejä. Tavoittele rohkeasti erinomaisuutta. Liian usein työntekijäkokemuksen kehittäminen jää kevyeksi säätöhankkeeksi, eikä muuta tarpeeksi toimintaa.
- Luo perehdytyksen mallit. Miltä ensimmäinen päivä, viikko ja kuukausi ja koeaika näyttää, tuntuu ja maistuu?
- Henkilöstökokemuksen täytyy olla myös omistajan ja hallituksen agendalla. Vain silloin se voi näkyä johtajien ja esimiesten agendalla. Johdon ja omistajien tehtävä on saada ihmiset loistamaan.
- Valitse työhön kokenut ja monialainen kumppani. Vaikka työntekijäkokemuksen parantaminen lähtee aina organisaatiosta käsin, matkaan ei kannata lähteä yksin.
Miksi Eezy Flown työntekijäkokemuksen kehittäminen?
- Osaaminen, työkalut, metodit, mallit ja tekijät kokonaisvaltaiseen kehitystyöhön saman katon alta. Työntekijäkokemusta voidaan kehittää mm. DiSC ja Insights -profiilien avulla.
- Käytettävissä kaikki organisaation kasvun palvelut: johtamisen kehittäminen, strategia, konseptointi, asiakaskokemus, työntekijäkokemuksen kehittäminen ja muutosjohtaminen.
- Vankka kokemus työntekijä- ja asiakaskokemuksesta eri toimialoilta takaa ammattimaisen sparrausavun.
- Kyky saada asioita tapahtumaan. Oli kyseessä sitten esihenkilötyön kehittäminen, strategian konsultointi, konseptointi, työntekijäkokemus, asiakaskokemuksen kehittäminen tai muutosjohtaminen.
Asiakkaitamme
Voimmeko auttaa?
Meiltä saat parasta osaamista tärkeisiin valintoihin. Onnistu kanssamme!
Kiki Brandt-Tallqvist
Yritysmuotoilija, kulttuuri & strategia
Riikka Korpinen
Valmentaja, johtaminen & vuorovaikutus
Tai jätä viesti
Takaisin Johtaminen & valmennukset -sivulle.