Bränditutkimus ValueScout®
Kilpailuetua tiedosta
Bränditutkimus mittaa brändikokemusta
Brändikokemus, asiakaskokemus ja henkilöstökokemus rakentuvat tunteista. Mitkä ovat todelliset tunnetason syyt, miksi asiakkaat ostavat tai eivät osta teiltä? Millainen yrityksenne on persoonana? Millaisena se koetaan ja mitä tunteita se herättää eri asiakasryhmissä? Entä henkilöstön keskuudessa? Millainen yritys- ja työnantajakuvanne on? Entä millainen on ideaalinen kokemus toimialallanne?
ValueScoutin bränditutkimus on validoitu mittausmetodi, joka paljastaa piilevää kasvupotentiaalia markkinoilta ja auttaa ymmärtämään asiakkaiden tai kuluttajien todellisia motiiveja – miksi asiakkaat ovat tai eivät ole kiinnostuneita ja lojaaleja? Tunnetason valinnoilla on tutkitusti eniten merkitystä ostopäätöksissämme.
Asiakaskokemus = tunteet, joita yritys herättää
/Cambridge Dictionary
Bränditutkimuksen hyödyt
Me Eezy Flowlla autamme organisaatiotasi selvittämään nykyisen brändikokemuksen ja kehittämään siitä entistäkin paremman. Tähän bränditutkimus on erittäin hyödyllinen työkalu, jonka tulosten avulla pystyt erottumaan kilpailijoista, löytämään kasvupotentiaalin, rakentamaan lojaliteettia ja johtamaan tunnekokemusta brändistäsi.
Brändikokemuksen tutkimisessa toimialan kehityssuunta ja ideaalikumppanin määrittely auttavat määrittelemään strategialle suuntaa. ValueScout on uuden sukupolven tutkimustyökalu, joka näyttää tason, jota suorin kysymyksin ei tavoiteta: tunnemotiivit.
Liity lukuisien ValueScoutin avulla kasvua rakentavien edelläkävijöiden joukkoon!
Erotu kilpailijoista
Ymmärrä, millaista brändipersoonaa, tunnekokemusta ja arvoja toimialallasi kaivataan.
Rakenna lojaliteettia
Ymmärrä todelliset syyt asiakkaiden lojaliteettitason takana.
Löydä kasvupotentiaali
Paljasta piilevä kasvupotentiaali tunnetekijöillä.
Johda kokemusta
Mittaa tunnekokemusta jatkuvasti kaikissa kohtaamisissa.
Yli 80% valinnoistamme tapahtuu tiedostamattamme.
Perinteiset tutkimukset eivät riitä, koska ihmiset eivät osaa kertoa, miksi he toimivat kuten toimivat.

Bränditutkimuksen prosessi

Bränditutkimus – huomioi nämä
Kokeile rohkeasti eri menetelmiä. Numerodata antaa laaja-alaista tietoa helposti, mutta joskus on tärkeää myös syventää asioita esim. haastatteluilla ja datojen yhdistämisellä.
Tutkimus ja kehitys kulkevat käsi kädessä. Pelkkä tieto ei vielä riitä, vaan tarvitset työn rinnalle kumppanin, joka osaa ratkaista ongelmat ja viedä uudet toimintamallit arkeen.
Tunnetason tekijät. Ihmiset eivät aina tiedä, miksi toimivat niin kuin toimivat. Siksi tunnetason tekijöiden mittaaminen on tärkeää.
Nopeat voitot ja pidemmän aikavälin strategia. Osa tutkimuksessa esiin nousevista asioista on usein nopeasti korjattavissa. Tämän lisäksi on tärkeää kiinnittää huomiota strategiaan ja tulevaisuuteen. Miten varmistetaan, että nykyinen tekeminen jatkuu onnistuneesti, mutta samalla huomioidaan tulevaisuuden muutokset? Nopeiden voittojen lisäksi jatkuva kehittäminen ja muutoksen seuraaminen on merkityksellistä ja tärkeää
Miksi bränditutkimus Eezy Flown kanssa?
- Tutkimus, kehitys, tekijät ja työkalut kaikki saman katon alta. Osaamme kiteyttää tutkimuslöydökset ja valjastaa ne kehityksen keihäänkärjeksi. Valtava bisnesosaaminen, kaupallistaminen, strategiat ja johtamisen kehittäminen yhdestä osoitteesta.
- Suomen laajin organisaatiokokemuksen tietopankki. Valtava kansainvälinen taustanormisto huomioiden kulttuurit ja eri henkilöstöryhmät. Yli 30 vuoden kokemus on opettanut muovaamaan palvelumallejamme asiakaslähtöiseksi.
- Moderni tutkimusteknologia ja tekoälyn niin tutkimuksissamme, kuin tulosten purkamisessa.
- Vankka teoriatausta yhdistettynä arjen tekemisen tasolle. Vaikka olemme tutkijoita, puhumme ihmistä ja bisnestä.
Saammeko auttaa?
Meiltä saat parasta osaamista tärkeisiin valintoihin. Onnistu kanssamme!
Isa Merikallio
Yritysmuotoilija, asiakaskokemus ja brändi
Petteri Tuominen
Yritysmuotoilija, strategiat, konseptit & aluekehitys