Strategiat ja konseptit

Kilpailuetua tulevaisuudesta

Kasvustrategia vie eteenpäin

Selkeä strategia on liiketoiminnan elinehto. Strategia määrittelee kilpailukyky- ja erinomaisuustekijät. Missä me loistamme ja minkä varaan rakennamme tulevaisuuden kasvumme? Tuote- ja palvelukonseptit tekevät osaamisestasi kiinnostavaa, uskottavaa ja ostettavaa. Miksi asiakas haluaisi tällaisen ostaa ja mitä hyötyä hän kokee? Suunnitellaan yhdessä yrityksellesi tuevaisuuteen tähtäävä kasvustrategia!

Tavoitteena voittajakonsepti

Konsepti tekee yhdessä sovituista toimintamalleista monistettavia ja johdettavia. Vasta kun asiakaskokemuksesi onnistuu joka kerta, voidaan puhua voittajakonseptista. Kasvustrategia ja -konsepti vaativat onnistuakseen strategiamyönteisen yrityskulttuurin, jossa ihmiset ovat sitoutuneita uuteen tekemiseen.

Yksilölliset strategiat ja konseptointi

  • Liiketoimintastrategiat
  • Tuote- ja palvelukonseptit
  • Kohtaamisen konseptit
  • Yrityskulttuurin muotoilu
  • Aluekehitys

Miksi?

  • Voittava strategia auttaa muovaamaan liiketoimintaa
  • Konsepti tekee toiminnasta johdettavaa, mitattavaa ja monistettavaa.
  • Kulttuurimuotoilu auttaa muovaamaan vallitsevasta yrityskulttuurista strategiamyönteisen ja johdettavan.

Kenelle?

  • Kasvuhaluisille yrityksille kotimaassa ja ulkomailla
  • Markkinamuutoksen keskellä toimiville organisaatioille
  • Tuotepäälliköille ja tuote- ja palvelulanseerauksiin
  • Johtajille ja asiakasrajapintaan kohtaamisten konseptointia

Strategiatyön ja konseptoinnin prosessi

Työstämme strategioita ja konsepteja viiden parkkipaikan taktiikalla. Tavoitteet, nykytila, asiakkaan ja henkilökunnan ääni muodostavat kattavan pohjan. Bright view tarjoaa täydellisen ja kaunistelemattoman näkymän yhtiön taloudelliseen tilanteeseen, markkinaosuuksiin, toimialan kehityskaareen ja kannattavuuteen. Innovation party on paras osuus: unelmoimme täydellisestä tulevaisuudesta – kuinka disruptoimme markkinat ja viemme toimialaa eteenpäin? Kill the ideas rajaa hurjista suunnitelmista realistiset, mutta tarpeeksi rohkeat ja this is it lyö lukkoon valitsemamme polun.

Lue lisää strategiaprosessistamme.

Eezy Flow Strategiaprosessilla strategia kuntoon viidellä vaiheella.

OneSheet Strategy

Yksisivuinen strategiakuva auttaa viestimään yrityksen lähtötilanteesta ja tulevaisuuden kasvutavoitteista. Flow One Sheet Strategy on vaikuttava ja monisymbolinen kuvaus oman yrityksen erinomaisuudesta.

Huomioi kasvustrategia- ja konseptityöskentelyssä

Valitse strategia- ja konseptointityöhön kokenut ja monialainen kumppani. Strategiaprosessia ei voi koskaan täysin ulkoistaa tai jättää vain pienen sisäpiirin tehtäväksi, koska toimiva strategia pohjautuu laaja-alaiseen oman yrityksen, toimialan, kilpailijoiden ja asiakkaiden tuntemukseen.

Tavoittele rohkeasti erinomaisuutta. Liian usein strategiat jäävät kevyiksi säätöhankkeiksi, eivätkä tarpeeksi rohkeasti tavoittele toimialaa mullistavaa uutta toimitatapaa. Valitse siis kasvustrategia!

Strategian ja konseptin jalkauttaminen on vähintään yhtä tärkeää, kuin itse strategiatyö: viestintä, oma henkilöstö, asiakkaat, johtamismallit, mittarit ja konseptit.

Strategiatyön laajuus riippuu siitä, ollaanko tarkistamassa suuntaa kesken strategiakauden, vai luomassa uutta, toimialaa disruptoivaa ja pitkälle tulevaisuuteen ennustavaa visiota.

Nopeat voitot. Nopeat voitot konkretisoivat muutoksen ja siksi koostamme strategiaprosessin rinnalla aina listan asioista, jotka voidaan korjata/poistaa/lisätä per heti. Ei ensi kvartaalilla, ei ensi strategiakaudella, eikä vasta strategiatyön valmistuttua, vaan heti. Tämä varmistaa, että muutoksesta tulee näkyvää ja toiminta kohti uutta suuntaa on jo vauhdissa siinä vaiheessa, kun varsinainen strategiatyö saadaan päätökseen.

Miksi Eezy Flown strategiatuki?

  • Strategiatyömme perustuu tutkimukseen ja tietoon, esimerkiksi henkilöstökokemus- ja asiakaskokemusdataan.
  • Konsulttimme ovat yritysmaailman rautaisia ammattilaisia, joilla on omakohtaista kokemusta menestyneiden yritysten kasvattamisesta ja kehittämisestä.
  • Osaaminen, työkalut, metodit, mallit ja tekijät saman katon alta. Osaamme kiteyttää organisaatiosta löytyvän tiedon ja valjastaa sen strategian keihäänkärjeksi. Tunnistamme liiketoiminnan vallitsevat lainalaisuudet ja osaamme puuttua epäkohtiin.
  • Strategian toteuttaminen vaatii muutosjohtamista. Olemme Prosci-muutosjohtamisen metodin virallinen edustaja Suomessa.
  • Tarjoamme täyden tuen strategian jalkauttamiselle. Käytettävissä on hankkeistustyöpaja seuraavien 1000 päivän ajan.
  • Näyttävät tulokset kaupallisestamisesta, yritysmuotoilusta ja onnistuneista kasvustrategioista. Meillä on kyky saada asioita tapahtumaan, oli kyseessä sitten hotelli, sydänsiru, lääkeyhtiö, aluekehityshanke, kauppaketju tai kansainvälistyminen.

Asiakkaitamme

Kesko K-kampus

Rakensimme ihmisille kohtaamisen konseptin, jossa voimme tuoda yhteen moniammatillista osaamista. Toiminnan konseptointi heti projektin alkuvaiheessa oli tärkeä lähtölaukaus koko hankkeelle.

Työstimme ja haastoimme sisältöä yhdessä Flown tiimin kanssa ja heillä oli todella iso ja tärkeä rooli hankkeen toteutuksessa ja onnistumisessa.

– Leif Backman/ Kesko

Lue lisää

Visit Lahti

Flow erottuu muista vankalla kokemuksellaan ja poikkeuksellisella karismaattisuudella, joka innostaa myös kumppanit luomaan tulevaisuuden liiketoimintaa.

Flown kanssa tehdyn palvelumuotoilun avulla pystymme kehittämään palveluita datan pohjalta ja saamaan konkreettiset toimet mittareineen. Tulevaisuuden kokousmatkailu saatiin kiteytettyä yhdelle sivulle.

– Raija Forsman / Visit Lahti

Fredman Group

”Flown kyky päästä kiinni asiakkaidensa prosesseihin ja arkeen on poikkeuksellista. 

Muutokset lähtevät ihmisistä ja rakentuvat askel kerrallaan tuottaen mitattavia tuloksia ja omistaja-arvon nousua.

Vuosikymmenen jatkuneen yhteistyön aikana Flowsta on tullut keskeinen kumppani osaksi Fredman Groupin strategia- ja hallitustyöskentelyä. ”

Peter Fredman

L&T Huomenta-ketju

”Flow’n ihmislähtöisyys ja poikkeuksellinen kyky kaivaa esiin kasvumahdollisuuksia auttoi meitä kirkastamaan yhtiön kasvun stepit.

Strategian avulla luomme huippuluokan kohtaamisia niin franchise-yrittäjiemme kuin loppuasiakkaidemme kanssa.”

Joni Lappalainen

Ahlströmin ruukit

”Flow’n tuntemus rakennusalasta oli välttämätöntä uudisrakennushankkeemme strategiatyössä.

Heidän kykynsä tehdä asioita ihmislähtöisesti ja viestiä strategiaa varmistaa, että työ on tuottavaa, eikä strategia jää pölyttymään pöytälaatikkoon.”   

– Peter Ahlström

Saammeko auttaa?

Meiltä saat parasta osaamista tärkeisiin valintoihin. Onnistu kanssamme! 

Kiki Brandt-Tallqvist

Kulttuurihakkeri, strategi

040 576 9089
kiki.brandt@eezy.fi
Ota yhteyttä

Marja Kuutti-Sopanen

Strategiat, konseptit

040 039 1700
marja.kuutti-sopanen@eezy.fi
Ota yhteyttä

Piia Pärssinen

Muutosjohtaja, lean

040 501 6262
piia.parssinen@eezy.fi
Ota yhteyttä

Kalle Ruuskanen

Liiketoimintajohtaja

050 511 9723
kalle.ruuskanen@eezy.fi
Ota yhteyttä

Heli Saarelainen

Valmentaja, muutosjohtaja

050 376 1139
heli.saarelainen@eezy.fi
Ota yhteyttä

Harri Tammiruusu

Valmennuskonsultti, liiketoimintakehitys

050 055 8888
harri.tammiruusu@eezy.fi
Ota yhteyttä

Petteri Tuominen

Strategiat, konseptit, aluekehitys

040 839 6095
petteri.tuominen@eezy.fi
Ota yhteyttä

Pekka Vihma

Strategiat, konseptit

040 048 5444
pekka.vihma@eezy.fi
Ota yhteyttä

Tai jätä viesti

    Takaisin Palvelumme-sivulle.