Kulttuurimuotoilu Flow Culture Bakery

Kilpailuetuna ihmiset

Hyvä yrityskulttuuri on kilpailuetu

Yrityskulttuuri on aina olemassa, halusit tai et. Sitä voi joko johtaa tai olla johtamatta, mutta johdetun kulttuurin avulla ihmiset ja liiketoiminta pääsevät todennäköisemmin täyteen potentiaaliinsa.

Yrityskulttuurin muotoilu ja määrittely auttavat vastaamaan muuttuvaan maailmaan, nopeuttavat strategian läpivientiä, parantavat tehokkuutta ja houkuttelevat puoleensa parhaita tekijöitä.

Arvot = Käyttäytyminen = Kulttuuri

Hyvän yrityskulttuurin rakentaminen on organisaation, johtajien ja asiakkaiden yhteinen matka jonka aikana varmistamme, että jokaisen sidosryhmän ääni tulee kuuluviin. Käytämme kulttuurityön pohjana maailmanlaajuisesti tunnettua Barrett Analytics -arvoanalytiikkaa.

Flow Culture Bakery® -työpajamentelmällä, Flow Map®-keskustelukartalla, valmennusohjelmiemme ja HowSpace-verkkoalustan avulla saa konkreettiset työkalut ja toimintasuunnitelmat, joilla työpaikan arvot saadaan toimintaan ja näkyväksi. Periaatteemme on, että yrityksen on osattava itse – me autamme, fasilitoimme ja opetamme, kunnes siivet kantavat.

Miksi?

  • Ymmärrä ja johda henkilöstökokemuksen, tuloksenteon, strategian ja asiakaskokemuksen taustadraivereita.
  • Tehosta strategiaa kulttuurin avulla.
  • Johdettu yrityskulttuuri on pysyvä kilpailuetu.

Kenelle?

Yrityksille, jotka tarvitsevat:

  • Vauhtia strategiaan
  • Ymmärrystä muutoksen keskellä
  • Suunnan kirkastusta


Kulttuurimuotoilun prosessi

Hyvä yrityskulttuuri: kulttuurimuotoilun prosessi.

Yrityskulttuurin muotoilu – huomioi nämä

Valitse kulttuurimuotoiluun kokenut ja monialainen kumppani.  Toimiva kulttuurimuotoiluprosessi pohjautuu laaja-alaiseen oman yrityksen, henkilöstön ja asiakkaiden tuntemukseen. Arvoja ei kannata tehdä vain sisäiseen käyttöön, vaan muotoilla ne asiakaskokemuksen ja strategiaan kytkeytyväksi. Hyvin muotoiltuna yrityskulttuuri ja työpaikan arvot toimivat kuin konsepti, määritelmä yhteisestä toiminnasta ja erinomaisuuden minimitasosta.

Tavoittele rohkeasti erinomaisuutta. Liian usein kulttuurikonseptit jäävät liian ylätasolle, eivätkä tarpeeksi rohkeasti tavoittele toimitatapaa ohjaavia arvoja tai johtamiseen tason nostoon.

Kulttuurin eläminen todeksi on tärkeämpää kuin itse prosessi, mutta hyvin määritelty on puoliksi tehty. Kun koko organisaatio osallistetaan muotoilun eri vaiheisiin ja jokaisen ääni tulee kuuluviin prosessin aikana, saadaan yrityskulttuurin muutos tapahtumaan nopeammin ja kivuttomammin.

Kulttuurimuotoilun laajuus riippuu siitä, ollaanko tarkistamassa tai kirkastamassa yhteisiä toimintatapoja, vai määrittelemässä määrittelemätöntä, eli työpaikan arvot alusta loppuun.

Nopeat voitot. Nopeat voitot konkretisoivat muutoksen ja siksi koostamme prosessin rinnalla aina listan asioista, jotka voidaan korjata/poistaa/lisätä per heti. Ei ensi kvartaalilla, ei ensi strategiakaudella, eikä vasta konseptointityön valmistuttua, vaan heti. Tämä varmistaa, että muutoksesta tulee näkyvää ja toiminta kohti uutta suuntaa on jo vauhdissa siinä vaiheessa, kun varsinainen konseptointi saadaan päätökseen.

Must Win Battles. Tunnistamme aina prosessin aikana tärkeimmät osa-alueet kulttuurimuutoksessa. Näihin teemme selkeän suunnitelman, jotta muutoksesta tulee pysyvää ja varmistamme, että muutos kohdistuu oikeisiin strategisiin tavoitteisiin.

Miksi Eezy Flown kulttuurimuotoilu?

  • Konsulttimme ovat yritysmaailman rautaisia ammattilaisia, joilla on omakohtaista kokemusta menestyneiden yritysten kasvattamisesta ja kehittämisestä.
  • Kulttuurin muotoilu vaatii dataa. Käytämme maailmanlaajuisesti tunnettua Barrett Analytics kulttuurimittausta kulttuurin syväymmärrykseen. Datan avulla ymmärrämme organisaation päätöksenteon ja toimintatavan draivereita. On tärkeää aidosti tietää eikä arvata, missä tilassa yrityskulttuuri on.
  • Osaaminen, työkalut, metodit, mallit ja tekijät saman katon alta. Osaamme kiteyttää organisaatiosta löytyvän tiedon ja valjastaa sen työkulttuurin muotoiluun. Tunnistamme kulttuurin lainalaisuudet, artefaktit, puhuttomattomat ja ääneen sanotut lainalaisuudet ja osaamme puuttua epäkohtiin.
  • Kulttuurimuutoksen läpivientiin muutosjohtamista. Olemme Prosci-muutosjohtamisen metodin virallinen edustaja Suomessa.
  • Tarjoamme täyden tuen kulttuurin vahvistamiselle. Käytettävissä on kulttuurityöpaja seuraavien 1000 päivän ajan.
  • Näyttävät tulokset kulttuurimuotoilusta. Meillä on kyky saada asioita tapahtumaan, oli kyseessä sitten arvojen määrittelystä, kulttuurikehityksestä, strategian ja kulttuurin yhdistämisestä tai arvojohtamisen kehittämisestä.

Asiakkaitamme

Kesko K-kampus

Rakensimme ihmisille kohtaamisen konseptin, jossa voimme tuoda yhteen moniammatillista osaamista. Toiminnan konseptointi heti projektin alkuvaiheessa oli tärkeä lähtölaukaus koko hankkeelle.

Työstimme ja haastoimme sisältöä yhdessä Flown tiimin kanssa ja heillä oli todella iso ja tärkeä rooli hankkeen toteutuksessa ja onnistumisessa.

– Leif Backman/ Kesko

Lue lisää

Visit Lahti

Flow erottuu muista vankalla kokemuksellaan ja poikkeuksellisella karismaattisuudella, joka innostaa myös kumppanit luomaan tulevaisuuden liiketoimintaa.

Flown kanssa tehdyn palvelumuotoilun avulla pystymme kehittämään palveluita datan pohjalta ja saamaan konkreettiset toimet mittareineen. Tulevaisuuden kokousmatkailu saatiin kiteytettyä yhdelle sivulle.

– Raija Forsman / Visit Lahti

Fredman Group

”Flown kyky päästä kiinni asiakkaidensa prosesseihin ja arkeen on poikkeuksellista. 

Muutokset lähtevät ihmisistä ja rakentuvat askel kerrallaan tuottaen mitattavia tuloksia ja omistaja-arvon nousua.

Vuosikymmenen jatkuneen yhteistyön aikana Flowsta on tullut keskeinen kumppani osaksi Fredman Groupin strategia- ja hallitustyöskentelyä. ”

Peter Fredman

L&T Huomenta-ketju

”Flow’n ihmislähtöisyys ja poikkeuksellinen kyky kaivaa esiin kasvumahdollisuuksia auttoi meitä kirkastamaan yhtiön kasvun stepit.

Strategian avulla luomme huippuluokan kohtaamisia niin franchise-yrittäjiemme kuin loppuasiakkaidemme kanssa.”

Joni Lappalainen

Ahlströmin ruukit

”Flow’n tuntemus rakennusalasta oli välttämätöntä uudisrakennushankkeemme strategiatyössä.

Heidän kykynsä tehdä asioita ihmislähtöisesti ja viestiä strategiaa varmistaa, että työ on tuottavaa, eikä strategia jää pölyttymään pöytälaatikkoon.”   

– Peter Ahlström

Saammeko auttaa?

Meiltä saat parasta osaamista tärkeisiin valintoihin. Onnistu kanssamme! 

Kiki Brandt-Tallqvist

Kulttuurihakkeri, strategi

040 576 9089
kiki.brandt@eezy.fi
Ota yhteyttä

Tai jätä viesti

    Takaisin Strategiat ja konseptit -sivulle.