Työntekijä­kokemus Flow EX Design

Mittaa ja konseptoi työntekijäkokemus

Työntekijä­kokemus kilpailutekijänä

Työntekijäkokemus lähtee omistajista. Kun henkilöstön hyvinvointi ja pysyvyys on omistajille tärkeää, se nousee myös johtajien ja esimiesten agendalle.

Sävy, jolla henkilöstönne viestii keskenään, heijastuu suoraan asiakkaille ja tuloslaskelmaanne. Haluttu kulttuuri ja keskenäinen kanssakäyminen tulee konseptoida ja mittaroida. Vain silloin siitä tulee johdettavaa. Juuri tähän työntekijäkokemuksen kehittäminen antaa ratkaisuja.

Työntekijäkokemuksen kehittäminen sopivien mittareiden avulla

Työntekijäkokemuksen mittareita on lukuisia. Työtyytyväisyys, vaihtuvuus, pysyvyys, suositteluindeksi, sairaspoissaolot sekä lähes kaikki asiakaskokemuksen mittarit indikoivat henkilöstökokemuksen tilaa.

Palaako teillä ihmiset halusta työskennellä organisaationne tavoitteen eteen? Minkälainen on henkilöstökokemus? Me haluamme auttaa teitä selvittämään sen.


Miksi?

  • Kyvykkäät työntekijät ovat kilpailuetu ja ihmiset äänestävät jaloillaan
  • Työntekijöiden kokemuksissa vahvistuu välittäminen, viitseliäisyys, arvostuksen tunne, innostus ja motivaatio
  • Henkilöstökokemus vaikuttaa rekrytointiin, sairauspoissaoloihin, henkilökunnan vaihtuvuuteen, Hyvään DuuniFiilikseen, työhyvinvointiin, jaksamiseen, asiakastyytyväisyyteen, kannattavuuteen ja kasvuun

Kenelle?

Yrityksille, jotka tarvitsevat:

  • parempaa työntekijäkokemusta
  • osaavia talentteja ja tukea rekrytointiin
  • parempaa työnantajamielikuvaa
  • parempia tuloksia ja kannattavuutta

Huomioi työntekijäkokemuksen kehittämisessä

  • Kulttuuri rakennetaan rekrytoinnissa. Rekrytoinnin perusteet ovat usein asiapohjaisia, kun taas irtisanomisen perusteet henkilökysymyksiä. Keskity henkilöön.
  • Avaa henkilöstön tavoitetunnekokemus ja lähde toteuttamaan sitä. Rakenna arvioinnin ja palautteenannon mekanismi, kulttuuri ja sävyt.
  • Yksilö kerrallaan. Tiimi ei kehity, ihmiset kehittyy. Muutos on tekemistä, joten lisää verbejä. Tavoittele rohkeasti erinomaisuutta. Liian usein työntekijäkokemuksen kehittäminen jää kevyeksi säätöhankkeeksi, eikä muuta tarpeeksi toimintaa.
  • Luo perehdytyksen mallit. Miltä ensimmäinen päivä, viikko ja kuukausi ja koeaika näyttää, tuntuu ja maistuu?
  • Henkilöstökokemuksen täytyy olla myös omistajan ja hallituksen agendalla. Vain silloin se voi näkyä johtajien ja esimiesten agendalla. Johdon ja omistajien tehtävä on saada ihmiset loistamaan.
  • Valitse työhön kokenut ja monialainen kumppani. Vaikka työntekijäkokemuksen parantaminen lähtee aina organisaatiosta käsin, matkaan ei kannata lähteä yksin.

Miksi Eezy Flown työntekijäkokemuksen kehittäminen?

  • Osaaminen, työkalut, metodit, mallit ja tekijät kokonaisvaltaiseen kehitystyöhön saman katon alta. Työntekijäkokemusta voidaan kehittää mm. DiSC ja Insights -profiilien avulla.
  • Käytettävissä kaikki organisaation kasvun palvelut: johtamisen kehittäminen, strategia, konseptointi, asiakaskokemus, työntekijäkokemuksen kehittäminen ja muutosjohtaminen.

  • Vankka kokemus työntekijä- ja asiakaskokemuksesta eri toimialoilta takaa ammattimaisen sparrausavun.

Asiakkaitamme

Metsä Group

Flown väki näkee vaivaa, jotta ohjelmien toteutukset ovat varmasti vaikuttavia. Yksi tärkeä pyrkimys on päästä lähelle osallistujien omaa työarkea.

Valmentajat ovat olleet kiinnostuneita esimiesten työn sisällöistä, jotta voivat aidosti auttaa heitä kehittämään taitojaan. Sisällöt on siis viety hyvin meidän ihmisten arkeen.

– Niina Salminen / Metsä Group

Metsä Group -yhtiöt

LähiTapiola Pääkaupunkiseutu

Nostimme asiakas- ja henkilöstökokemuksen päivittäisessä tekemisessä keskiöön. Henkilöstö oli helppoa saada mukaan, sillä jokainen meillä haluaa tuottaa hyvää palvelua ja asiakaskokemuksia.

Valmennuksen myötä kaikki meillä oivalsivat, että hyvät asiakaskokemukset eivät onnistu ilman hyviä henkilöstökokemuksia.

– Sami Häsä / Lähitapiola Pääkaupunkiseutu

LähiTapiola Pääkaupunkiseutu

Asuntosäätiö

Varmasti suurin hyöty konkretisoituu vuosittain tehtävän henkilöstökyselyn tuloksissa. Tulokset ovat parantuneet ja ihmiset ovat hyvällä fiiliksellä.

– Jari Riskilä / Asuntosäätiön Asumisoikeus Oy

Asuntosäätiö

Voimmeko auttaa?

Meiltä saat parasta osaamista tärkeisiin valintoihin. Onnistu kanssamme!

Kiki Brandt-Tallqvist

Yritysmuotoilija, kulttuuri & strategia

040 576 9089
kiki.brandt@eezy.fi

Ota yhteyttä

Riikka Korpinen

Valmentaja, johtaminen & vuorovaikutus

050 300 2547
riikka.korpinen@eezy.fi

Ota yhteyttä

Kalle Ruuskanen

Strategiajohtaja

050 511 9723
kalle.ruuskanen@eezy.fi

Ota yhteyttä

Juri Röhr

Johtaja, valmennus & yritysmuotoilu

040 521 9262
juri.rohr@eezy.fi

Ota yhteyttä

Markku Silventoinen

Kehitysjohtaja

040 045 0305
markku.silventoinen@eezy.fi

Ota yhteyttä

Tai jätä viesti

Takaisin Johtaminen & valmennukset -sivulle.