Kuinka tekoäly voi ennustaa liiketoimintaa?
Tekoälyn ja koneoppimisen myötä käytössämme on järjestelmiä, jotka ovat kyvykkäitä oppimaan äärimmäisen nopeasti ja laajemmin kuin ihminen. Tämä muuttaa sen, miten me teemme työtä, miten johdamme ihmisiä ja miten tuotamme asiakas- ja henkilöstökokemuksia.
”Kone pystyy tekemään havaintoja, joita ihminen ei välttämättä tekisi, esimerkiksi segmentoida asiakasryhmät uudella tavalla tai löytää henkilöstötutkimuksesta uudenlaisia asioita. Voimme ennustaa data-aineistosta, mitä tulee tapahtumaan seuraavaksi ja antaa todennäköisyyksiä sille, mitkä tekijät kannattaa tehdä missäkin järjestyksessä, jotta vaikutus on haluttu”, kertoi Henri ”Henkka” Hyppönen puheenvuorossaan Innostavimmat-tulevaisuusseminaarissa 15.2.2022.
”Jos data-aineisto on laadukas ja asiantuntevat ihmiset ovat paikalla, koneen avulla voidaan löytää esimerkiksi asiakaskokemuksen, kasvun tai liiketoiminnan tuloksen ”sweet spot””, Hyppönen jatkoi.
Hyppösen luotsaama tekoäly-yhtiö Alt-Company ja Eezy Flow ovat perustaneet yhdessä RoX-tekoälyhankkeen, jonka tavoitteena on ennustaa yrityksen tulevaisuuden menestystä ja avainlukuja henkilöstötutkimuksen tulosten avulla. Lue lisää ja lähde mukaan kumppaniyritykseksi.
Katso puheenvuoro kokonaisuudessaan alta.
Lue lisää aiheesta
Ruukki Constructionin johtoryhmätyön kehittämisessä korostettiin luottamusta ja selkeyttä
Ruukki Constructionin johtoryhmätyön kehittämisessä korostettiin luottamusta ja selkeyttä Henkilöstötutkimuksen tulokset pysäyttivät Ruukki …
Esihenkilöt ovat kaikkein stressaantunein henkilöstöryhmä
Kaikista henkilöstöryhmistä esihenkilöt kokevat stressiä ja kuormitusta eniten. Lue 3 vinkkiä esihenkilöiden hyvinvoinnin edistämiseen….
Puuilo tekee itsestään kaupan alan kärkinimeä henkilöstökokemusta kehittämällä
Puuilo on luottanut PeoplePower-tutkimukseen henkilöstökokemuksen kehittämisen tukena jo usean vuoden ajan. Lue, miten tutkimustieto johdeta…