
Tulevaisuuskyvykäs johtaja 2024 -tutkimusraportti julkaistu
Miten suomalaiset johtoryhmät onnistuvat työssään? Mistä johtajat hakevat tulevaisuuskyvykkyyttä? Miten johtajat voivat? Muun muassa näihin kysymyksiin vastataan Eezy Flown 19.9. julkaisemassa syväluotaavassa tutkimusraportissa. Raportti yhdistää suomalaisjohtajien omia kokemuksia ja johdon henkilöstökokemusdataa.

Keskeisiä havaintoja:
- Johtoryhmät saavat jäseniltään kokonaisarvosanan 7,3/10 kesällä 2024 toteutetun kyselyn mukaan. Rohkeus toiminnan uudistamisessa jakaa vastaajia. Heikomman kokonaisarvosanan johtoryhmän onnistumisesta antaneista puolet kokee, ettei heidän edustamansa johtoryhmän toiminta ole rohkeata ja uudistavaa, tai, etteivät he saa kollegoilta ja esihenkilöiltä riittävästi tukea.
- Heikomman kokonaisarvosanan johtoryhmänsä toiminnasta antaneiden johtajien fokuksessa korostuivat kannattavuuden ja kasvun tavoittelu. Hyvät arvosanat saaneiden johtoryhmien tavoitteissa korostuivat puolestaan strategian ohella mm. kasvun ja kannattavuuden ajureina toimivat asiakaskokemus ja organisaatiokulttuuri.
- Inhimillinen johtaminen ja vuorovaikutus on noussut johtajan tärkeimpiin kompetenssialueisiin. Sekä kyselytutkimuksen että haastattelujen vastaajat korostavat, että johtajan tulee onnistua henkilökohtaisessa vuorovaikutuksessaan yksilöiden ja tiimien kanssa liiketoiminnan onnistumiseksi. Strateginen ajattelu ja muutoksen johtaminen sekä yrityskulttuurin ja yhteistyön johtaminen ovat mukana top 3:ssa johtajan pidemmän aikavälin kompetenssialueina.

Lataa tutkimusraportti alla olevan lomakkeen kautta.
Webinaari
Eezy Flown tutkimusjohtaja Johanna Lehmus ja johtamisen valmentaja Juri Röhr käsittelivät johtajatutkimuksen tuloksia FlowTalk-webinaarissa 4.10.2024. Katso tallenne täällä.
Lataa Tulevaisuuskyvykäs johtaja -tutkimusraportti
Lisätietoja tutkimuksesta:
Lue lisää aiheesta
Pääkaupunkiseudun kaupunkiliikenteellä hyvä työntekijäkokemus johdattaa hyvään asiakaskokemukseen
Pääkaupunkiseudun kaupunkiliikenteellä hyvä työntekijäkokemus johdattaa hyvään asiakaskokemukseen Jotta joukkoliikenteen matkustajat ovat …
Uudistettu Henkilöstöbaro vie valtiohallintoa kohti ketterää tiedolla johtamista
Uudistettu Henkilöstöbaro vie valtiohallintoa kohti ketterää tiedolla johtamista Valtionhallinto valitsi Eezy Flown kehittäjäkumppaniksi kon…
Yrityskulttuuri ei muutu johtamatta – 3 näkökulmaa johtajille
Miksi yrityskulttuuriin panostaminen tuntuu niin vaikealta, vaikka suurin osa tunnistaa jo sen merkityksen? Emmi Kantosen FlowTalkin keynote…