
Kuinka tekoäly voi ennustaa liiketoimintaa?
Tekoälyn ja koneoppimisen myötä käytössämme on järjestelmiä, jotka ovat kyvykkäitä oppimaan äärimmäisen nopeasti ja laajemmin kuin ihminen. Tämä muuttaa sen, miten me teemme työtä, miten johdamme ihmisiä ja miten tuotamme asiakas- ja henkilöstökokemuksia.
”Kone pystyy tekemään havaintoja, joita ihminen ei välttämättä tekisi, esimerkiksi segmentoida asiakasryhmät uudella tavalla tai löytää henkilöstötutkimuksesta uudenlaisia asioita. Voimme ennustaa data-aineistosta, mitä tulee tapahtumaan seuraavaksi ja antaa todennäköisyyksiä sille, mitkä tekijät kannattaa tehdä missäkin järjestyksessä, jotta vaikutus on haluttu”, kertoi Henri ”Henkka” Hyppönen puheenvuorossaan Innostavimmat-tulevaisuusseminaarissa 15.2.2022.
”Jos data-aineisto on laadukas ja asiantuntevat ihmiset ovat paikalla, koneen avulla voidaan löytää esimerkiksi asiakaskokemuksen, kasvun tai liiketoiminnan tuloksen ”sweet spot””, Hyppönen jatkoi.
Hyppösen luotsaama tekoäly-yhtiö Alt-Company ja Eezy Flow ovat perustaneet yhdessä RoX-tekoälyhankkeen, jonka tavoitteena on ennustaa yrityksen tulevaisuuden menestystä ja avainlukuja henkilöstötutkimuksen tulosten avulla. Lue lisää ja lähde mukaan kumppaniyritykseksi.
Katso puheenvuoro kokonaisuudessaan alta.
Lue lisää aiheesta
Henkilöstötutkimuksen tuloksista kehityshankkeiksi
Tärkein osa henkilöstötutkimuksen toteuttamista on tulosten hyödyntäminen ja kehittämisen seuranta. Henkilöstötutkimuksen vaikuttavu…
Miksi henkilöstötutkimuksen tuloksia pitää vertailla?
Kun henkilöstötutkimuksen tulokset suhteutetaan vertailuaineistoon, saadaan tuloksiin luotettava ulkopuolinen näkökulma. Eri kulttuureis…
Uusi normaali – Miltä näyttää työilmasto kriisien keskellä?
Korona, etätyöt ja uusimpana Ukrainan kriisi ovat muokanneet työilmastoa. Nyt on tärkeää pohtia, missä mennään työssä jaksamisen …