Tulevaisuuden johtaja on asiakaskokemuksen arkkitehti

Asiakaskokemus on vain sanahelinää, ellei muutosta johdeta​. Asiakaskokemuksesta on puhuttu vuosia. Se ei enää ole kilpailuetu, vaan yritysten elinehto. Organisaatiot, jotka eivät pysy muutoksen mukana, jäävät jälkeen yhtä varmasti kuin eilisen tekoäly. Silti moni organisaatio ajattelee edelleen, että asiakaskokemusta voi “kehittää” projektina tai ohi mennen, kaiken sivussa. Olen nähnyt sen itse monta kertaa omin silmin monen

Tulevaisuuden johtoryhmä. Kohti kollektiivista kyvykkyyttä. 

Tulevaisuuden johtoryhmä ei johda vain lukuja. Se johtaa mahdollistavaa kontekstia.  Johtajuus ei ole enää vain tehtävien johtamista. Sitä se ei ole ollut pitkään aikaan. Se on ihmisten potentiaalin vapauttamista ja organisaation valmistamista viisaaseen toimintaan epävarmassa tulevaisuudessa.  Kokonaisuus on enemmän kuin osiensa summa  Mikä erottaa huippujohtoryhmän keskinkertaisesta? Kyse ei ole yksittäisten johtajien vahvuuksien summasta. Huippujohtoryhmän menestys

Johtaja – kuka johtaa sinua?

Suomalaisessa johtamisessa on kriisi: johto katsoo numeroita ja strategiaa, mutta unohtaa ihmiset. Eezy Flown tuore johtajatutkimus paljastaa karun totuuden: Suomalaisissa organisaatioissa johdon katse kohdistuu edelleen numeroihin ja strategisiin suunnitelmiin. Ihmisiin liittyvä kilpailuetu – johtaminen, työntekijäkokemus ja kulttuuri – jää liian usein pimentoon. Vain puolet organisaatioista on tehnyt kulttuuristaan tietoisia valintoja, eikä hallitusten ohjaus yllä samalla

Johtajatutkimus 2025: Yrityskulttuuri johtajan agendalla (Lataa raportti)

Miltä yrityskulttuuri ja muut johtamisen painopisteet näyttävät suomalaisten johtajien agendalla? Tätä tarkastelemme Eezy Flown syksyn 2025 johtajatutkimuksessa. Tämä sivu kokoaa raportin keskeiset havainnot ja analyysin yritysjohdolle. Lopusta voit halutessasi ladata koko raportin. Keskeisiä havaintoja: Miksi yrityskulttuuri on kriittinen teema juuri nyt? Johtajien pöydällä on yhtä aikaa laskusuhdanne, tekoälyn ja digitalisaation tuoma murros, geopoliittinen epävarmuus ja

Muutos ei tapahdu ihmisille – se tapahtuu ihmisissä

Tutkimusten mukaan 70 % muutoksista epäonnistuu, minkä uskon johtuvan siitä, että ihmiset jäävät kehittämistyön ulkopuolelle. Todellinen muutos syntyy vasta, kun se näkyy ihmisten teoissa, valinnoissa ja vuorovaikutuksessa. Johtajien kokemus yhteisestä pystyvyydestä ja onnistuneista muutoksista on parhaimmillaan supermotivoivaa ja tavoittelemisen arvoista. Silti liian monelta suomalaiselta organisaatioilta ja yhtiöiltä puuttuu ymmärrys, osaaminen ja työkalut, joilla muutoksessa onnistumisen todennäköisyys

Katse peiliin: Näin mittaat johtoryhmän suoritusta 

Johtoryhmä on organisaation sydän. Se lyö tahtia, ohjaa virtausta ja määrittää rytmin, jonka mukaan muu organisaatio tanssii – tai kompastelee. Silti johtoryhmän oma toiminta jää usein arvioimatta. Tuloksia mitataan ja raportteja analysoidaan, mutta johtoryhmän vaikuttavuus, yhteistyökyky, päätöksenteko ja kulttuurinen esimerkki jäävät helposti pimentoon.  Usein kyse ei ole välinpitämättömyydestä, vaan siitä, ettei tiedetä mitä ja miten

Onko johtoryhmänne viestintäongelmanne ydin?

Väitän, että johtajien viestintä on rikki, vaikka sitä tarvitaan enemmän kuin koskaan ennen. Nykypäivän viestitulvassa johtajat päätyvät pitämään tärkeitäkin viestintätekoja itsestäänselvyyksinä ja jättävät ne tekemättä. Viestinnän merkitystä johtamisessa on helppo korostaa puheissa, mutta miten moderni viestijä sinun johtoryhmäsi on? Viestinnän vaatimustaso on viimeisen 15 vuoden digitalisaation aikana noussut valtavasti. Muuttuvassa maailmassa asioita pitää pystyä jäsentämään

Puheeksi ottaminen paljastaa, onko teillä oikeasti psykologista turvallisuutta

Käsi sydämelle: uskalletaanko teillä sanoa ääneen, kun jokin asia hiertää, suunta on epäselvä tai kun ihmisten välillä syntyy ristivetoa? Johtoryhmien ja esihenkilöiden tehtävä on rakentaa yritys, joka menestyy ja uudistuu kestävästi. Strategiat ja suunnitelmat luovat puitteet, mutta todellinen voima syntyy ihmisten välisestä toiminnasta. Korkea keskinäinen luottamus on organisaation henkinen peruskallio ja psykologinen turvallisuus sen näkymätön voima.

FlowTalk: Katse peiliin – näin mittaat johtoryhmäsi suoritusta

⏰ Aika: pe 29.8.2025 klo 8.30-9.00 Katse peiliin 🪞 – milloin viimeksi mittasitte johtoryhmänne suoritusta? Useimmat johtoryhmät analysoivat taloudellisia tuloksia, mittaavat henkilöstökokemusta ja seuraavat strategian toteutumista. Mutta kuka arvioi johtoryhmän omaa toimintaa – ja millä perusteella? Liian usein johtoryhmä jää ulkopuolelle kehittämisestä, vaikka juuri sen toiminta on kivijalka koko organisaation suunnalle, kulttuurille ja muutoksen kyvykkyydelle.

Yrityskulttuuri ei muutu johtamatta – 3 näkökulmaa johtajille

Miksi yrityskulttuuriin panostaminen tuntuu niin vaikealta, vaikka suurin osa tunnistaa jo sen merkityksen? Emmi Kantosen FlowTalkin keynote-puheenvuorossa pureuduttiin siihen, miksi kulttuuri jää usein sivuraiteelle ja miten johtaja voi hypätä kuskin paikalle. Lue tiivistelmä sisällöstä ja katso tallenne (30 min). 1. Yrityskulttuurin johtamisen haasteet ovat usein inhimillisiä Yrityskulttuurin johtamista vältellään kahdesta syystä: Kulttuuri mielletään monimutkaiseksi, epämääräiseksi

5 signaalia muuttuvasta työelämästä – lataa tutkimusraportti

Miltä näyttää työelämä vuonna 2025? Vaatimukset johtajalle ovat muutoksessa. Ei vain siksi, että teknologia, asiakasodotukset ja työntekijöiden vaatimukset kehittyvät, vaan siksi, että epävarmuudesta näyttää tulleen pysyvä olosuhde. Muutoksen sykli on nopeutunut, mutta päätöksentekokyky ei ole pysynyt perässä. Osaajapula painaa, vaikka vaihtuvuus on tilapäisesti alhaalla. Ja vaikka ihmiset pysyvät nyt työpaikoissaan, sitoutuminen jää pinnalliseksi. Samaan aikaan

NextGenAI-pilotti alkaa – tule mukaan kehittämään nuorten työelämävalmiuksia tekoälyn avulla 

Miten autamme nuoria saamaan ensimmäisen työpaikkansa? Entä miten tuemme heidän oppimistaan, sitoutumistaan ja kasvuaan työuran alusta alkaen? NextGenAI-pilotissa selvitämme, miten generatiivinen tekoäly voi tukea nuoria ensimmäisen työpaikan saamisessa ja työelämän ensi askelilla. Keräämme työelämän hiljaista tietoa ja rakennamme sen pohjalta NextGenAI-coachin, jonka avulla nuoret voivat vahvistaa työelämävalmiuksiaan.  Pilotin kohderyhmänä ovat nuoret, jotka etsivät ensimmäistä työpaikkaansa

Eezy mukana HRx 2025 -tapahtumassa

Suomen johtava HR-alan tapahtuma, HRx 2025, kokoaa HR-ammattilaiset yhteen 25.3.2025 Finlandia-talolle Helsinkiin. Eezy on mukana tapahtuman kumppanina – tule tapaamaan meitä ja poimimaan parhaat opit kasvun tukemiseen! Innostu ja innosta – menestyksen monet tiet HRx haastaa tänä vuonna HR:n pohtimaan tietä menestykseen. Tavoitteen voi saavuttaa eri tavoin, mutta on asioita, jotka auttavat kaikilla reiteillä. Yksi näistä on

Siqni AI: Tekoäly mullistaa työntekijäymmärryksen tulevaisuuden

Eezy Flow tuo markkinoille tekoälyä hyödyntävän työntekijäymmärrystyökalun, joka auttaa organisaatioita näkemään tulevaisuuteen ja keskittymään oleelliseen työntekijäkokemuksen johtamisessa ja kehittämisessä. Työntekijäymmärryksen tuottaminen, käsittely ja hyödyntäminen on kehittynyt pitkälle perinteisistä henkilöstökyselyistä. Nyt Eezy Flow vie sen seuraavalle tasolle tuomalla tekoälyn mukaan prosessiin. Siqni AI on uusinta tekoälyteknologiaa tehokkaasti hyödyntävä työntekijäymmärrystyökalu, joka auttaa organisaatioita tunnistamaan, mikä todella motivoi

Suomen innostavimmat työpaikat on julkaistu 10. kerran

Työelämän asiantuntijayhtiö Eezy on palkinnut valtakunnallisesti parhaat henkilöstötutkimustulokset saavuttaneita organisaatioita vuodesta 2015. Tänä vuonna suurten organisaatioiden kategoriassa Innostavin työpaikka oli Osuuskauppa KPO. Ensimmäistä kertaa jaetun Vastuullisin työpaikka -tunnustuksen sai United Bankers. Tunnustukset perustuvat Eezy Flown henkilöstökokemusta mittaavan PeoplePower-tutkimuksen pohjalta laskettuun indeksiin. Vuonna 2024 Eezyn henkilöstötutkimuksiin vastasi noin 200 000 työntekijää kymmeniltä toimialoilta ympäri Suomen. Vuoden

Johda henkilöstökokemusta tiedolla

⏰ Aika: 25.4.2025 klo 8.30-9.00 Kilpaillaanko teillä parhaista osaajista? Jos ei vielä, niin kohta kilpaillaan. Osaajapulasta tulee jälleen yritysten kasvun suurin este. Nyt viimeistään on aika herätä myös yritysjohdossa. Henkilöstökokemus ei ole vain veto- ja pitovoiman työkalu, vaan se on koko organisaation suorituskyvyn perusta. Kuvittele organisaatio, jossa työntekijät suosittelevat työpaikkaansa yhtä innokkaasti kuin asiakkaat sen

Johda kasvuun

⏰ Aika: 28.2.2025 klo 8.30-9.00 Suomen BKT laahaa, yritysjohto odottaa aktiivisesti, että suhdanne kääntyy, johtajat antavat huonon arvosanan omalle johtoryhmälleen1, nuorten vastaanottamisessa työelämään ja perehdyttämisessä on onnistuttu heikosti2, innovaatioihin ja muutokseen tarttuminen on liian hidasta – mistä kiikastaa? Suomi pitää johtaa nousuun. Mutta kenellä on vastuu ja millä eväillä? Kasvua ei synny, mikäli johdamme vanhoilla

Johda yrityskulttuuria

FlowTalk keynote yrityskulttuurin johtamisesta

⏰ Aika: 6.6.2025 klo 8.30-9.00 Johtaja, oletko piilossa numeroiden ja excelin takana? Vai johdatko kulttuuria rohkeasti edestä? Yrityskulttuurin johtaminen on keskeinen työkalu strategian toteuttamisessa, mutta kokemuksemme mukaan monilta johtajilta puuttuu tarvittavaa ymmärrystä ja osaamista. Yrityskulttuurin todellinen johtaminen tarkoittaa, että johto uskaltaa määrittää sen kulttuurin, jonka varaan tulevaisuuden menestys rakennetaan, ja lähtee tekemään siitä totta askel

Nuoret työelämässä 2024 -tutkimus

Eezyn laaja tutkimus nuorten työelämäkokemuksista on julkaistu 20.11.2024.

Nuorten perehdytyksestä Suomessa on yllättävän vähän kattavaa tutkimustietoa. Tähän tietovajeeseen Eezy halusi vastata tutkimalla, miten nuoret tällä hetkellä perehdytetään, miten hyvin perehdytys vastaa heidän odotuksiinsa ja millaisia vaikutuksia sillä on heidän hyvinvointiinsa ja sitoutumiseensa.

Lataa: Tulevaisuuskyvykäs johtaja 2024 -tutkimusraportti

Miten suomalaiset johtoryhmät onnistuvat työssään? Mistä johtajat hakevat tulevaisuuskyvykkyyttä? Miten johtajat voivat? Muun muassa näihin kysymyksiin vastataan Eezy Flown 19.9. julkaisemassa syväluotaavassa tutkimusraportissa. Raportti yhdistää suomalaisjohtajien omia kokemuksia ja johdon henkilöstökokemusdataa. Keskeisiä havaintoja: Lataa tutkimusraportti alla olevan lomakkeen kautta. Webinaari Eezy Flown tutkimusjohtaja Johanna Lehmus ja johtamisen valmentaja Juri Röhr käsittelivät johtajatutkimuksen tuloksia FlowTalk-webinaarissa 4.10.2024. Katso tallenne täällä. Lataa Tulevaisuuskyvykäs

Uuden sukupolven johtaminen

NextGen -sukupolvet työelämässä Kiihtyvästi muuttuvassa liiketoimintaympäristössä organisaation kasvu ja uudistuminen onnistuu parhaiten, kun hyödynnetään uusia ja erilaisia näkökulmia. Valveutunut johtaja rakentaa aktiivisesti sukupolvien välistä ymmärrystä ja vuoropuhelua luodakseen yrityskulttuurin, joka edistää innovointia ja kasvua.  Eezy Flow tutkii syksyllä 2024 nuorten työelämäkokemuksia ja -odotuksia. Webinaarissa puretaan tuoreita tutkimustuloksia yhdessä sukupolven edustajan kanssa ja käsitellään mm. seuraavia

Tulevaisuuskyvykäs johtaja

Mitkä ovat johtajan tärkeimpiä kyvykkyyksiä vuonna 2024? Miten hyvin suomalaiset johtoryhmät toimivat, ja miten johtoryhmätyöskentelyä voisi kehittää? Millä tasolla on johtajien oma jaksaminen? Muun muassa näitä asioita tutkimme Eezy Flown suuressa johtajatutkimuksessa 2024. Tule kuuntelemaan asiantuntijoidemme poimintoja tuoreista tutkimustuloksista ja asiantuntijoidemme vinkeistä  matkalle kohti tulevaisuuskyvykästä organisaatiota. Tutkimusraportin julkaisuajankohta on syyskuun lopussa. Johanna Lehmus on Eezy

Lataa: Henkilöstökokemus Suomessa 2024 -tutkimusraportti

Käsissämme on valtava massa tietoa henkilöstökokemuksesta ja johtamisen tilasta viimeisen 10 vuoden ajalta. Jo yli 1 000 000 työntekijää on arvioinut omaa työtään, tiimikokemustaan, lähijohtamista ja organisaatiotaan Eezy Flown henkilöstökokemuksen ja johtamisen tutkimuksissa. Teimme syväsukelluksen dataan ja nostimme tutkimusraporttiin viisi ilmiötä, joihin haluamme suomalaiset johtajat nyt havahduttaa.   Miltä näyttää suomalainen työelämä vuonna 2024? Henkilöstökokemuksen

Webinaaritallenne: Konfliktikyvykäs tiimi

Konfliktikyvykkyys on taito, jota voi ja pitää harjoitella. Rakentava erimielisyys vie meitä kohti parempaa liiketoimintaa ja päätöksiä. Kulttuuriimme on vahvasti kuulunut konfliktien välttely, jonka seurauksena kehitysehdotuksia tai eriäviä mielipiteitä ei uskalleta tuoda esiin. Rakentava konflikti laajentaa keskustelua ja tuo tilaa kehitykselle.

Huippuosaajan rekrytointi ja johtaminen 17.11.

📣 Huomio Tampereen seutu! Miten tunnistaa ja varmistaa rekrykandidaatin sopivuus yrityskulttuurin näkökulmasta? Entäpä miten saada sitoutuneempia työntekijöitä paremmalla johtamisella? Tervetuloa Tampereelle kuuntelemaan, miten yrityskulttuuri, johtaminen ja rekrytointi tukevat toisiaan parhaiten, ja luovat lisää kannattavuutta. 📅 Aika: pe 17.11.23 klo 8.30-10.00📍 Paikka: Ravintola Tampella, Kelloportinkatu 1, Tampere Ilmoittaudu mukaan alla olevan lomakkeen kautta! Tilaisuudessa aamupalatarjoilu, ilmoitathan mahdolliset erityisruokavaliot lomakkeella. Ilmoittaudu

Lataa: Henkilöstökokemus Suomessa -tutkimusraportti

Turbulentit ajat ja globaalit kriisitilat ovat aiheuttaneet yrityksille ja organisaatioille uudenlaisia sopeutumis- ja muutostarpeita. Henkilöstö on venynyt ja löytänyt uusia tapoja säästää, auttaa, innovoida ja varmistaa yhtiön jatkuvuus. Mutta kuinka ihmiset voivat kaiken tämän keskellä? Eezy Flow Oy tutkii vuosittain noin 200 000 työntekijän kokemuksia työelämästä eri mittareiden ja tutkimusten kautta. Tutkimuksiin osallistuu vastaajia suomalaisista ja

Lehdistötiedote: Innostavimpien työpaikkojen menestysresepti löytyy yrityksen avoimuudesta

Vuosi 2022 oli epävarmuuden ja muutosten aikaa myös monilla suomalaisilla työpaikoilla. Henkilöstön innostamiseen eivät enää riitä oman työn tai tiimin onnistuminen, työpaikan me-henki tai hyvä esihenkilötyö. Ratkaisevaa on, että asiat ovat kunnossa sisäisesti; päätöksenteko on selkeää, tavoitteet kirkkaat ja byrokratia matalaa. Avoimuus ja inhimillisyys läpileikkaavat organisaation kulttuuria.  Tulokset käyvät ilmi Eezy Flow Oy:n asiakkailtaan keräämästä PeoplePower®-

Tekoälyohjattua johtamista

Johtamisen tueksi on pitkään kaivattu dataa, mutta raakadata itsessään vain hukuttaa lukijan alleen. On vaikeaa tietää, paljonko on paljon ja kuinka kääntää data johtamisteoiksi tai integroida se osaksi arjen johtamismalleja. Eräs asiakkaamme totesi, että hänellä on 200 kehityskohteen lista pöydällään, mutta mistä hän voi tietää, mitkä viisi niistä on vaikutuksiltaan merkittävimmät. Aloitimme Eezy Flown tekoälyohjelman

Mihin tarvitsemmekaan Leania?

Lean on arvon tuottamista. Lean-ajattelutavassa ja -menetelmien hyödyntämisessä liiketoiminnan kehittämiseksi on kyse ennen kaikkea siitä, että valjastamme joukkomme yhdessä kehittämään yrityksen toimintaa. Leanin avulla parannetaan asiakasarvoa ja laatua sekä sujuvoitetaan niin omia kuin asiakkaaseenkin kohdistuvia toimintojamme. Näin voidaan entistä paremmin vastata kilpailuun sekä tuottaa arvoa asiakkaillemme ja ihmisillemme. Siksi on tärkeää, että Leanin perusteiden ymmärryksen

Virheistä ei rangaista ja ongelmat ovat mahdollisuuksia – tätä on Lean-johtaminen

Lean-ajattelu on johtamisfilosofia, jonka juuret ovat syvällä käytännön työssä. Lean-menetelmä pohjautuu Toyota Production Systemsiin (Toyotan tuotantojärjestelmään) ja se on kehitetty työn tehostamisen tarpeeseen Japanissa toisen maailmansodan aikana. Lean-ajattelu ei ole pelkkää filosofiaa, vaan joukko oikeita menetelmiä, jotka tähtäävät ihmisten osallistamiseen, arvon tuottamiseen asiakkaalle ja jatkuvaan parantamiseen.